Bu tarz çalışma koşullarında boyun, sırt ve bel ağrıları, boyun ve bel fıtığı, el bileğinde karpal tünel sendromu gibi sorunlar ortaya çıkabiliyor.

Ofis ergonomisinin önemi de vurgulanıyor. İşyeri ergonomisi, çalışanın fiziksel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir. Örneğin, masa ve koltuk yükseklikleri ayarlanmalı, sırt desteği kullanılmalı ve kolçaklar ergonomik olmalıdır. Ayrıca, çalışma pozisyonuna düzenli aralıklarla molalar vermek ve basit egzersizler yapmak da önemlidir.

Uzun süre masabaşı çalışanların çalışma ortamlarını doğru düzenlemesi ve düzenli molalar vermesi, kas-iskelet sağlığını korumak için önemlidir. Aksi takdirde, tedavi edilen sorunlar tekrarlayabilir ve daha ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.

Hamilelere havuz uyarısı Hamilelere havuz uyarısı

“Kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeyin”
Kulaktan dolma bilgilerle hareket edilmemesi gerektiğini belirten Dr. Öğr. Üyesi Can, “Bu problemlerle karşılaşan kimseler kulaktan dolma bilgilerle hareket etmek yerine muhakkak bir fizik tedavi hekimine başvurmalıdır. Çevrelerinden duydukları, internetten gördükleri eksik bilgilerle hareket etmek kendilerine faydadan çok zarar verebilir. Son olarak masa başı çalışan kişilere tavsiyelerimiz; uyku hijyenine dikkat ederek yeterli ve kaliteli bir uyku almaları, işlenmiş gıdalardan, fazla kafeinden ve sigaradan uzak durarak sağlıklı bir beslenme düzeni oluşturmalarıdır. Bunların yanı sıra ofisteki çalışma şartlarını uygun şekilde yeniden düzenlemeleri, mola ve egzersizleri hayatlarından eksik etmemelerini önermekteyiz” şeklinde konuştu.