Renault, Bursa'daki fabrikasında bir hafta üretim yapıp bir hafta yapmayacak

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Renault, Bursa'daki fabrikasında bir hafta üretim yapıp bir hafta yapmayacak
Otomotiv sektöründe yaşanan küresel çip krizine Türkiye'den Renault dahil oldu. Otomotiv devi Renault, çip kıtlığı sebebiyle Bursa'daki fabrikasında bir hafta üretip yapıp bir hafta yapmayacak.

Otomotiv sektöründe global bazda yaşanan çip krizi Renault'u da vurdu. Otomotiv devi elektronik bileşenlerin tedarik sorunu sebebiyle Bursa'daki fabrikasında bir hafta üretim yapıp bir hafta yapmayacağını duyurdu.

ÇALIŞANLARA BİLGİLENDİRME YAPILDI

Renault tarafından çalışanlarına yönelik bilgilendirmede, araç fabrika direktörlüğü ve yan birimlerinde 18 Ekim 2021 Pazar 00.00'dan 25 Ekim 2021 Pazar 00.00'a kadar olan bir haftalık sürede üretimin yapılmayacağı, bir diğer hafta 28 Ekim 2021 Çarşamba 00.00'dan 4 Kasım 2021 Çarşamba 00.00'a kadar yine üretimin yapılmayacağı belirtildi.

 

Fabrika mekanik direktörlüğüne bağlı motor montaj hattında da 20-21 Ekim 2021, vites kutusu montaj hattında 18-19-20,28 Ekim 2021 ve 01-02 Kasım 2021 tarihlerinde, dökümhane departmanında 18-19-20-21-22-27-28 Ekim 2021 tarihlerinde üretimin yapılmayacağı, şasi montaj ve batarya montaj hatlarında da 18 Ekim 2021 Pazar 00.00'dan 25 Ekim 2021 Pazar 00.00'a ve 28 Ekim 2021 Çarşamba 00.00'dan 4 Kasım 2021 Çarşamba 00.00'a kadar üretimin yapılmayacağı belirtildi.

Öte yandan, bu süre içerisinde çalışanlara ücret ödenip ödenmeyeceği merak konusu oldu.

Küresel çip krizi Türkiye'ye de sıçradı! Renault Bursa'daki fabrikasında bir hafta üretim yapıp bir hafta yapmayacak

ÇİP KRİZİ NEDİR?

Çip krizi, çip üreticilerinin, salgın sürecinde talebin arttığı akıllı telefon ve elektronik ürünlere öncelik vermesiyle otomotivde başlayan çip tedarikine ilişkin bir sorun ve giderek büyüyor.

ÇİP KRİZİ NASIL BAŞLADI?

Sağlık için giyilebilir elektronikten araç içi elektronik sistemlere kadar teknolojinin her alanında büyük öneme sahip olan çipler, ülkeler arasındaki rekabet unsurlarından biri haline dönüşürken, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkisiyle otomotiv sektöründen başlayarak küresel bir "dar boğazın" başrolünü aldı. Tedarik zincirinde aksamalara neden olan ve ekonomik tahminleri boşa çıkaran Kovid-19 salgını, akıllı telefonlardan bilgisayarlara, askeri ekipmanlardan otomobillere kadar birçok teknolojik ürünün üretiminde kullanılan çiplerin arzında da küresel bir "kıtlığı" beraberinde getirdi.

ÇİP NERELERDE KULLANILIYOR?

60 yıl önce icat edilen çip, bilgisayarlardan otomobile günümüz modern cihazlarının en önemli ve en pahalı bileşenine dönüşürken, salgın sırasında akıllı telefonlar ve elektronik ürünlere yönelik talebin beklenmedik şekilde artmasıyla benzeri görülmemiş bir küresel kıtlığı tetikleyen kısa vadeli bir arz şokuna neden oldu.

Renault, Bursa'daki fabrikasında bir hafta üretim yapıp bir hafta yapmayacak

 

İngiliz gazetesinden ilginç yorum: Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın çabaları Biden'ı sıkıştırıyorÖnceki Haber

İngiliz gazetesinden ilginç yorum: Cumhu...

Emekli öğretmen peynir tadarken yaşamını yitirdiSonraki Haber

Emekli öğretmen peynir tadarken yaşamını...

Yorum Yazın

Şahap Kavcıoğlu'ndan döviz kurlarına ilişkin açıklama
Dolar, otomobil piyasasını da vurdu: 200 bin TL'nin altında iki araç kaldı
Altın orana göre en güzel kedi ırkları açıklandı: Aralarında Ankara kedisi de var
Küçük Müslüme'nin dedesi biyolojik babası çıktı
Akdeniz'de İngiliz F-35 uçağının düşme nedeni, unutulan yağmurluk
Merkez Bankası, Finansal İstikrar Raporunu yayınladı
Öztürk Yılmaz: CHP 15 Temmuz'u önceden biliyordu
AK Parti'den dövizdeki artışa çözüm için yol haritası
Pasaportsuz Kimlikle Gidilen Ülkeler Listesi
Emeklilik maaşını artırmanın altın kuralları

Başka haber bulunmuyor!