Deneme Reklam
Deneme Şeysi
27 Mayıs 2018, Pazar

Metebolizmayı Yavaşlatacak 5 Hata

Metebolizmayı Yavaşlatacak 5 Hata

Düzgün çalışan bir metobolizma , kısa vadede iyi bir gün uzun vadede sağlıklı ve kaliteli bir yaşam demektir.Metobolizmanın gereğinden yavaş ya da hızlı çalışması bazı problemlere neden olabilir. Örnek vermek gerekirse yavaş çalışan bir metobolizma demek yorgun iç organlar demektir ve bu ciddiye alınması gereken bir sorundur.Şimdi metobolizmamızı yavaşlatan 5 hatayı ele alacağız.

Hata: Kahveye yüklenmek
Kahve metabolizmayı anlık olarak ciddi anlamda ateşler. Kafein merkezi sinir sistemini uyarır. Kafeinli bir kahve içmek metabolizmanızı 3 saate kadar yüzde 15 oranında hızlandırır. Bu birçok hastalığın önüne geçmek ve sağlıklı bir yaşam için iyi bir şeydir. Ancak aşırı kahve tüketimi beraberinde reflü gibi mide rahatsızlıklarını da getirebilir. Bu gibi durumlarda yumuşak geçişler yapmalı ve kafein rutinlerinizi ayarlamalısınız.

Hata: Proteinsiz kahvaltı etmek
Sabahları bir şeyler yemek ve kahvaltı yapmadan evden çıkmamak çok doğru bir harekettir. Ancak karbonhidratlar sindirim için daha fazla enerji alır ve kas kütlesini arttırır. Bu nedenle metabolizmanın doğru işlemesi için küçük bir proteine de ihtiyacınız vardır. Kahvaltınıza 20 gram protein ekleyin. Bu metabolizmanız için çok daha verimli bir kahvaltı olacaktır.

Hata: Spordan sonra kendini aç bırakmak
Egzersiz yapmak kas depolarınızı tüketir ve bir saat içerisinde doğru bir beslenme ile yağsız kas kitlenizi arttırmanız mümkündür. Kısacası “Spor yaptım şimdi hiçbir şey yemeyeyim de kilo almayayım” mantığı doğru bir mantık değildir. 10 ila 15 gram protein ve 15 gram karbonhidrattan oluşan bir atıştırmalıkla metabolizmanıza yakıt ikmali yapabilirsiniz.

Hata: Her gün aynı saatte kalkmak ama hafta sonları buna uymamak
Uykunun sağlıklı bir yaşam için ne kadar önemli olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Sadece bir gece yaşanan uyku kaybı bile kandaki dengeyi bozabilir ve metabolizma hızınızı negatif anlamda etkileyebilir. Bu nedenle uyku düzeninizden hafta sonları dahi şaşmayın ve hep aynı saatte uyumaya ve uyanmaya özen gösterin.

Hata: Su içmemek
Metabolizma, vücudunuzdaki enerjinin sindirimi, kas kontraksiyonu ve vücut atıklarının giderilmesi gibi işlemlerin toplamıdır. Dolayısıyla dehidrasyon metabolizmanın yavaşlamasındaki en büyük etkenlerden biridir. Bu nedenle susuz kalmamaya dikkat etmeli ve düzenli su içmeyi bir alışkanlık haline getirmelisiniz. Çok sarı ve yoğun bir idrar susuz kaldığınızın işaretidir. Günde en az 2 litre su içmeyi unutmayın.

Kolları Olmayan Türk Ressamın Çizdiği Resimlere İnanamayacaksınız Kolları Olmayan Türk Ressamın Çizdiği Resimlere İnanamayacaksınız

Meteoroloji Genel Müdürlüğü Tarih Verdi! Meteoroloji Genel Müdürlüğü Tarih Verdi!

Instagram Fenomeni Olmak İçin Yapmanız Gereken 5 Şey Instagram Fenomeni Olmak İçin Yapmanız Gereken 5 Şey

Manavgat'ta Sürücülere 1.8 Milyon TL Ceza Manavgat'ta Sürücülere 1.8 Milyon TL Ceza

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Kaynak: Hürriyet

Editör:Birkan Uğur SARI


Metebolizmayı Yavaşlatacak 5 Hata SU içmek Protein almamak

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Frekans Değişti