Kanal V
Kilo Vermek İsterken Yapılan Hatalar

Kilo Vermek İsterken Yapılan Hatalar

Yaz kapıyı aniden çalmadan herkes kilo verme derdine düştü. Her ne kadar da sağlıklı beslenmeye dikkat etseler de özellikle çalışan kadınların ne olursa olsun dışarıdan yemek yemeyi keskin bir şekilde hayatlarından çıkarıyorlar. Ancak dikkat etmedikleri nokta evde yapılan yemekler kilo verme konusunda ne kadar etkili? İşte sırf kilo verme adına evde yemek yapan kadınların sıkça yaptığı 4 hata:

Yemek yaparken bir taraftan da atıştırmak “Yemek yaparken doymak” diye bir söz vardır acaba yemek yaparken bir yandan da homini gırtlak mideye bir şeyler götürdüğünüzden olmasın? Yemek yapanların pek çoğu hazırlık aşamasında yani malzemeleri çıkarırken bile bir şeyler atıştırmaya başlıyor. Farkında olmadan kendisi minik olsa da kalorisi yüksek pek çok besin maddesini yemek yaparken yemek size fazladan kilo aldırabilir.

Kilo vermek isteyenlerin yaptığı 4 hata

Tatlıya gerçekten ihtiyacınız var mı? Pek çok kişi akşam yemeğinden sonra tatlı yeme ihtiyacı hissediyor. Ancak bir kaşıkla kalmayacak olan bu tatlı yeme alışkanlığı kilo vermek isteyenler için hiç de bir ihtiyaç değil, tam aksine. Tatlı yemek insanlar için, daha çok kendilerini ödüllendirme gibi bir histen kaynaklanıyor. Eğer sizin için de durum bu ise, yemeklere odaklanmak yerine duygulara odaklanın. Ve duygusal gereksinimlerinizi yiyeceklerden çıkartmak yerine başka sağlıklı yollar arayın. Kendinizi şımartmak için illa ki tatlı bir şeyler yemenize gerek yok.

Aşırı karbonhidrattan kaçınmak gerek Sağlıklı beslenmeye çalışan pek çok kişi beyaz ekmeği, makarnayı ve nişastalı yiyecekleri bırakıyor ve kinoa, yabani pirinç, mercimek gibi sağlıklı besinlere yöneliyor. Bu besinler arası takas harika ancak süper gıdalar için fazla yendiği zaman kilo aldırdığı gerçeği hâlâ mevcut. Karbonhidrat alımının tamamen durması gerekmiyor. Önemli olan aldığınız karbohidratı harcamanız, yani önemli olan gerektiği kadar yemeniz. Mesela akşam saatlerinde çok fazla hareket etmiyorsanız, geç saatlerde çok fazla karbonhidratlı şeyler yemeyin. Hacim olarak yarım fincan ya da bir tenis topu büyüklüğünde yeterlidir. Yanında sebze ve proteinli yiyecekler de alındığında yeterli olacaktır. Menülerde ana besin sebze olmalı, karbonhidratlı besinler tadımlık olmalı diyebiliriz.

Peynir düşündüğünüz kadar kilo dostu olmayabilir Evde yemek yiyen ve yapan insanlar nedense peynire aşık gibi davranır ve her yerde bolca kullanır. Ancak evde yapılan yemeklere çok fazla peynir katılması kalori artırıyor. Peynir sadece protein kaynağı olarak görüldüğü için çok fazla tüketiliyor oysaki yağ oranı yüksek bir gıda. Peyniri tamamen hayatlardan çıkarmak gerekmiyor ancak azaltabilirsiniz.

 

Sonhaber



Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, kilo vermeye doğrudan fayda sağlayan besinler hakkında bilgi verdi.

Uzmanlar, göbek yağlarından şikâyet edenler için hem bel bölgesini incelten hem de göbek yağlarını eriten yedi pratik çözüm sunuyor.

Brezilya’daki Campinas Üniversitesi’nden bilim insanları, kilo almaya neden olan iki etkeni keşfetti.

Parlak ve beyaz aynı zamanda da sağlıklı dişlere sahip olmayı elbette herkes ister. İşte evde doğal yöntemlerle parlak ve…

Etiketler


HABERE YORUM YAZIN

CAPTCHA security code

  • Dolar 3.8722
  • Euro 4.5715
  • GR ALTIN 161.19
  • ÇEYREK 256.87
sanalbasin.com üyesidir
antalya haber, antalya gündem, antalya olay, antalya haberler, antalya olaylar, haber antalya.