Port Akdeniz Antalya Genel Müdürü Özgür Sert, sezonun ilk kruvaziyerinin 3 bin 200 yolcusuyla Antalya limanına geldiğini söyledi. 
Konyaaltı Sanayici ve İşadamları Derneğinin (KONYSİAD) geleneksel toplantısında konuşan Özgür Sert, Kuşadası, Bodrum ve Antalya limanlarının dışında kruvaziyer gemilere de hizmet verebilen dünyada 11 limanlarının olduğunu belirtti. Sert, "Liman sayısı önümüzdeki yıllarda artacak. Küba ve Uzak Doğu’da da liman işletmeciliği yapmak istiyoruz. Limanlarımızın birçoğu Akdeniz çanağında. Bu sayede Akdeniz çanağı kruvaziyer liman açısından adeta Türk gölü haline geldi" dedi.

Sezonun ilk kruvaziyeri
Türkiye’de 2014 yılına kadar kruvaziyer turizminin çok yaygınlaştığını anlatan Sert, "Bugün sezonun ilk kruvaziyerinin 3 bin 200 yolcusuyla Antalya’ya geldiğini hatırlattı. Kruvaziyerin indirme ve bindirme noktasının Antalya olduğunu söyleyen Sert, "Yolcular Antalya’ya Almanya’dan uçaklarla geliyor. Havaalanından otobüslerle alınan yolcular gemiye bindiriliyor. Gemi seyahatinden dönenlerde uçaklarla Antalya’dan ülkelerine dönüyorlar. Yani bugün kruvaziyer ile gelen 3 bin 200 yolcu gemiden ayrılacak. Yeni 3 bin 200 yolcu Antalya’dan gemiye binecek. Yani toplam 6 bin 400 yolcu sirkülasyonu olacak. Bizim 540 metre uzunluğunda rıhtımımız var. 2 gemi aynı anda yanaşabiliyor. Büyükşehir Belediyesi, liman ile Kaleiçi yat limanı arasına ücretsiz tekneler koydu. Kruvaziyerle gelen müşteriler bu teknelerle Kaleiçi’ne gidip geziyor. Gelen müşterilerin bin- bin 500’ü geziye katılıyor. Kruvaziyer turizmi 2014 yılına kadar iyiydi. Antalya’ya 2014 yılında 70 kruvaziyer gemisi ile 200 bin yolcu ile gelmişti. Bu yıl 11 yolcu kruvaziyer gemisi gelecek. Sayı çok azaldı. Bu tamamen genel turizmle ilişkili. Turizm kötü olduğunda kruvaziyer turizmi de kötü oluyor" dedi.
Özgür Sert, limanların şehrin aynası olduğunun altını çizerek, "Şehirde ne varsa limanda da o vardır. Antalya’da mermer ihracatı ağırlıklı. Türkiye’den ihraç edilen mermerin yüzde 30’u, Çin’e ihraç edilen mermerin yüzde 40’ı Antalya limanından gidiyor. Bunun nedeni Antalya, Isparta ve Burdur’da maden üretimin ağırlıklı olması. Maalesef limana demiryolu ulaşımı yok. Demiryolunun gelmesi için uğraş veriyoruz" diye konuştu.