Elektrikli otomobil modelleri çok büyük bataryalar ile geliyor ancak bu bataryalar zaman içerisinde kaybediyor. Örneğin BMW i3‘ün bataryaları sekiz yıllık bir şarj / deşarj süreci sonucunda yüzde 30’luk güç kaybı yaşayabiliyor. Bu ilk günkü kadar güçlü olmayan bataryaları değiştiren şirket, değiştirdiği bataryaları ise çöpe atmıyor. 

İlerleyen yıllarda sayıları milyonları bulacak eski bataryaları değerlendirmek için özel bir tesis kuran otomotiv devi, çevreye karşı çok önemli bir adım atmış görünüyor. Bu tesisi araçların üretildiği Leipzig fabrikasında kuran şirket, kullanılmış batarya mezarlığında enerji depolamaya devam ediyor. Araçtan çıkma bataryaları birbirine bağlayarak dev bir enerji deposu kuran şirket, temiz enerji kaynaklarından gelen bu enerji ile fabrikasına güç verebiliyor. Aynı zamanda elektrik hattına da takviye yapabilen firma, sürece en yaratıcı çözümü getirmiş görünüyor.

Yapılan açıklamaya göre şu an Leipzig fabrikasında 500 adet yeni ve eski BMW i3 bataryası kullanıyor. Henüz 700 bataryalık kapasiteyi dolduramayan şirket, tesiste depolanan elektriğin bir aracı 100 bin kilometre götürebileceğini söylüyor. Geleceğin batarya çöplüğüne dönmemesi için buna benzer çalışmaların her otomobil üreticisi tarafında yapılması şart görünüyor. 

 

Kaynak:star.com.tr