112 Acil Çağrı Merkezine gelen asılsız ihbarların sayısı pes dedirtti.

Herhangi bir acil durum vakasında vatandaşlar ve bireyler itfaiye, polis, jandarma, ve sağlık ekiplerine ulaşmak istediği zaman 112 Acil Çağrı Merkezini arıyor.

Ne yazik ki bilinçsizce yapılan bu aramaların çoğunluğu asılsız.

İHBARLARIN YARISINDAN FAZLASI ASILSIZ

 Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet Koçak, vatandaşlara verdikleri çok sayıda eğitimler sayesinde asılsız çağrı oranının büyük ölçüde azaldığını belirtti.

“CEZA VERMEK DEĞİL BİLİNÇLENDİRMEK ÖNEMLİ”

Koçak, asılsız çağrıların ancak bilinçlendirme yolu ile azalabileceğini söylüyor. 

3 DİLDE HİZMET VERİLİYOR

Pahalılık karpuzu dilimlere ayırdı Pahalılık karpuzu dilimlere ayırdı

 İçişleri Bakanlığı ve 112 Acil Çağrı Merkezi'nin hazırladığı yeni projeler sayesinde yakın zamanda arayan kişinin tam konumu tespit edilecek. Bu sayede hem asılsız ihbarların önüne geçilecek hem de acil durumlara çok daha hızlı müdahale edilebilinecek.

Haber:İsmail UYGUN

Kamera: Ahmet ÇELİK