20 Haziran 2019, Perşembe

Mustafa Çoban Yeni Ortaöğretim Ders Çizelgelerine İlişkin Görüşlerini Paylaştı

Mustafa Çoban Yeni Ortaöğretim Ders Çizelgelerine İlişkin Görüşlerini Paylaştı

Yeni Ortaöğretim ders çizelgesi ile ilgili konuşan ve bu düzenlemenin taslak olarak kabul görüp taraflarla olgunlaştırılması gerektiğini söyleyen Eğitim Bir Sen Antalya Şube Başkanı Mustafa Çoban, "Bir dokunuş bin haykırışa sebep olabilir" dedi.

Eğitim Bir Sen Antalya Şube Başkanı Mustafa Çoban, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un 18 Mayıs tarihinde 'Ortaöğretim Tasarım Tanıtım Toplantısı'nda" açıkladığı yeni ortaöğretim ders çizelgelerine ilişkin görüşlerini paylaştı. Açıklanan çizelgenin bir taslak olarak düşünülmesi ve ilgili paydaşlarla istişare yapılarak olgunlaştırılması gerektiğini işaret eden Çoban, Akademik ve bürokratik bakış açısıyla iyi görünen ancak uygulama boyutuyla hayata geçmesi zor ve sıkıntılı olan birçok uygulamanın akamete uğradığını ve projenin ölü doğduğunu, yeni düzenlemenin tasarım şeklinde bir değişim olarak görülse bile bir dokunuşun bin haykırışa sebep olabileceği uyarısında bulundu. 

'Hiçbir öğretmen dışarıda kalmamalı' 
Zorunlu bir sebep olmadıkça, derslerin saatinde ve çeşidinde bir değişikliğe gitmenin, okulların fiziki altyapısının ve mevcut insan kaynaklarının verimli kullanılamaması sonucunu doğuracağını aktaran Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Mustafa Çoban, "Eğer bir değişim öngörülüyorsa toplam norm kadro hesaplamaları çok ince yapılmalı hiçbir öğretmenin dışarıda kalmayacağı, angaryaya maruz kalmayacağı bir sistem oluşturulmalıdır. Ya da norm kadro sayısını artırmayacak ve eksiltmeyecek mevcut ders çizelgelerinde bir konsolidasyon ve iyileştirme yapılarak sistem kurgulanmalıdır. Ancak, açıklanan çizelge hiçbir şekilde böyle bir yaklaşımı benimsememiştir. Bunun yerine, ortaöğretimin hemen hemen tüm derslerini ve dolayısıyla branş öğretmenlerini etkileyebilecek büyük bir değişiklik öngörülmüştür. Böylesi köklü bir adım öğretmenlerimizin olumsuz etkilenebileceği büyük riskleri taşımaya adaydır" dedi. 

Yeni içerik mi isim değişikliği mi? 
Çoban sendikanın sıkıntılı bulduğu hususları şöyle anlattı: "Yeni açıklanan ders çizelgesi, mevcut ders isimlerinden oldukça farklı isimler içermektedir. Örneğin, Anadolu Liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati Fizik, 2 ders saati Kimya, 2 ders saati Biyoloji derslerine ayrılmışken, açıklanan çizelgede “Doğa Bilimleri Deneyimi” diye 6 saatlik bir ders öngörülmüştür. Yeni açıklanan ders, mevcut derslerin toplamından ibaret bir isim değişikliği midir, yoksa yeni bir içerikle oluşturulacak farklı bir ders midir? Şayet isim değişikliği ise, böyle bir isim değişikliğine neden ihtiyaç duyulmuştur? Şayet farklı bir ders ise, mevcut Fizik, Kimya ve Biyoloji öğretmenleri ne olacaktır? Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Bir diğer örnek, 6 saat olarak öngörülen “Sosyal Bilimler Deneyimi” dersine ilişkindir. Anadolu Liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati Tarih, 2 ders saati Coğrafya dersine yer verilmiştir. Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Mevcut öğretmenler ne olacaktır? Bu örnekler duyurulan çizelgede yer alan hemen tüm dersler için çoğaltılabilir ve benzer sorular sorulabilir. Örneğin Beden eğitimi, Müzik ve görsel sanatlar özelinde zorunlu iken seçmeli olan dersler ile ilgili olarak öğretmenlerin mağdur olmaması için özen gösterilmelidir. Bunun yanında 11 ve 12. sınıflarda öğrencilerin seçecekleri derslerin kombinasyonunda haftalık 40 ders saatini geçen durumların olduğu görülmektedir. Ders çizelgelerinde ve dolayısıyla saatlerinde yapılacak herhangi bir değişiklik, okulların norm kadro durumunu doğrudan etkilemektedir. Ders sayılarının ve dolayısıyla saatlerinin azaltılması durumunda, mevcut öğretmenlerin bir kısmının norm fazlası olması söz konusu olmaktadır. Öte yandan, ders saatinin artırılması durumunda ise öğretmen ihtiyacı sorunu ortaya çıkmaktadır. Türkiye’de ortaöğretimde yaklaşık toplam 240 bin şube vardır. Her sınıf düzeyine ortalama 60 bin şube olduğu ve bir öğretmenin zorunlu ders yükünün 21 saat olduğu varsayıldığında ve sadece 9. sınıfta herhangi bir dersin bir saat artırılması durumunda, yaklaşık 3 bin öğretmen ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Öte yandan, sadece 9. sınıfta herhangi bir dersin haftalık ders saati bir saat azaltılması durumunda, yaklaşık 3 bin öğretmen norm fazlası haline gelecektir. Birden fazla dersin ders saatlerinin aynı anda değiştirilmesi durumunda 10 binlerce öğretmen ihtiyacı ve fazlasının aynı anda doğması söz konusu olabilecektir. Hal böyleyken, açıklanan ders çizelgelerindeki yeni ders isimlerinin hangilerinin hangi branş öğretmenleri tarafından okutulacağı büyük bir sorun olarak önümüzde durmaktadır. Hemen hemen tüm branş öğretmenlerini etkileme potansiyeli olan bu kapsamlı değişikliğin hangi branşı tam olarak nasıl etkilediği etraflıca masaya yatırılmayı beklemektedir. Kaldı ki, yeni açıklanan ders çizelgeleri okul türü ayrımı yapmamıştır. Okul türleri resmi olarak devam ettiğine göre, farklı okul türleri için ders çizelgeleri ne zaman açıklanacaktır? Sendika olarak bu soruların cevaplanmasını talep ederken, konunun takipçisi olacağımızı belirtiriz" 

Ortaöğretim öğrencilerini sevindirecek değişim Ortaöğretim öğrencilerini sevindirecek değişim

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Kaynak: İHA


MUSTAFA ÇOBAN EĞİTİM BİR SEN ANTALYA ANTALYA MİLLİ EĞİTİM BAKANI YENİ ORTAÖĞRETİM DERS ÇİZELGESİ

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.